ТЕЛЕКРИТИКА

Ринок радіо та преси: підсумки першого кварталу 2015 року

Архив

Обсяг рекламних бюджетів на радіо впав на 4% (на 5-20% з урахуванням знижок, за оцінкою експертів), у пресі – впав на 38% у грошовому вимірі та 54% у шпальтовому обсязі. Дані «Комунікаційного альянсу»


На ринку радіо та преси криза триває, принаймні там і далі триває падіння обсягів реклами. У першому кварталі 2015 року, порівняно з так само кризовим першим кварталом 2014 року, обсяг рекламних бюджетів на радіо впав на 4% (за експертною оцінкою - на 5-20% з урахуванням знижок), у пресі - впав на 38% у грошовому вимірі та 54% у шпальтовому обсязі. Такі дані отримала компанія «Комунікаційний альянс» за результатами свого власного моніторингу, що базується на прайсових цінах, тобто не враховує знижок чи націнок, а також не враховує (у представлених даних) рекламу категорій «ЗМІ», «соціальна реклама», «реклама і маркетинг».

 

Радіо

 

Обсяг рекламних бюджетів у радіоефірі в першому кварталі 2015-го впав на 4%, порівняно з першим кварталом 2014-го, свідчать отримані дані моніторингу. Однак за експертною оцінкою, реальне падіння становить від 5% до 20%, якщо враховувати клієнтські знижки.

 

Першість за обсягом рекламних доходів із 25,67 млн грн утримує «Хіт ФМ» («ТАВР медіа»). «Русское радио» («ТАВР медіа») із 12,09 млн грн посідає другу позицію. І лише трохи йому поступається «Люкс ФМ» (група «Люкс»), що вийшло на третє місце із 12,089 млн грн.

 

 

 

Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг»

 

Трійка найбільших рекламодавців радіо залишається незмінною, лише відбулася рокіровка між другим і третім місцем: ПП «Віктор і К» - бюджет 5,63 млн грн, компанія «Золотий вік» - 4,96 млн грн, ТОВ «Нерухомість Центр» - 4,6 млн грн.

 

Найбільші рекламодавці радіо

Рекламодавець

Бюджет, млн грн без ПДВ

Віктор і К, ПП

5,63

Золотий Вік, компанія

4,96

Нерухомість Центр, ТОВ

4,6

Omega Pharma

2,71

Баядера, група компаній

2,53

К.А.Н. Девелопмент, ТОВ

2,17

Оліс, фірма

2,11

Фокстрот, мережа магазинів

1,57

Metro cash&carry Ukraine Ltd.

1,55

Кристал МП, ТОВ

1,49

Буковель, туристичний комплекс

1,33

Berlin Chemie/Menarini Group

1,28

Авто Інтернешнл

1,26

Ніссан Мотор Україна, ТОВ

1,21

Mesto.ua

1,14

Єва, лінія магазинів

1,09

Repka.UA, інтернет-магазин

1,07

Кло, компанія

1,05

Космо, торговельна мережа

0,94

Ocean Plaza, торговельно-розважальний центр

0,92

Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», «розваги», «ресторани і дозвілля»

 

За обсягами спонсорства на першому місці - «Русское радио», за яким розташувалися «Хіт ФМ» і «Люкс ФМ».

 

 

 

Дані компанії «Комунікаційний альянс»

 

Найбільшими спонсорами радіо стали група компаній «Баядера», ПП «Віктор і К» і компанія «Золотий Вік».

 

Найбільші спонсори радіо

Рекламодавець

Хронометраж

Баядера, група компаній

44:30:32

Віктор і К, ПП

12:58:44

Золотий Вік, компанія

8:08:13

Omega Pharma

5:52:08

Кристал МП, ТОВ

5:51:01

Олімп-Консалт, ТОВ

5:07:18

Галіція Дістилері, компанія, ПрАТ

4:40:59

Парі-Матч, букмекерська контора

4:29:21

МТС

3:05:42

Таврія, дім марочних коньяків

2:54:03

Стиль Нова, ТОВ

2:08:02

Сканді Лайн Україна, ІП

2:00:56

Тернофарм, ВАТ

1:54:28

Зарниця, ЗАТ

1:52:37

Philips

1:43:18

Айсберг, СП

1:32:12

Natur Produkt

1:20:03

Лекхім, група фармацевтичних компаній

1:18:43

Unilever

0:57:43

Марафон

0:56:48

Дані компанії «Комунікаційний альянс»

 

Преса

 

Ринок преси у першому кварталі 2015 року продовжив падіння. Обсяг реклами у вітчизняних друкованих ЗМІ в грошовому вимірі впав на 38%, у шпальтовому обсязі - на 54%.

 

Глянцеві журнали Elle, Cosmopolitan і Vogue склали трійку видань з найбільшими рекламними доходами.

 

 

 

* Видання - основні випуски плюс регіональні й тематичні додатки, що виходять під тим самим брендом. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань

 

Видання

Видавничий дім

Площа рекламного прояву відносно А4

Площа рекламного прояву відносно видання (у шпальтах)

Elle

Hearst Shkulev Ukraine

83

88

Cosmopolitan

Hearst Shkulev Ukraine

56

61

Vogue

UMH

57

59

Теленеделя

UMH

174

143

Вести

Мультимедіа-інвест груп

145

94

Лиза

Burda Україна

64

71

Женский журнал для тех, кто хочет жить счастливо

Клуб ЖЖ

72

71

L`Officiel

Вавилон, видавничий дім

33

31

VIVA!

Едіпресс Україна

56

52

Караван историй

Караван-Медіа, ТОВ

44

41

Единственная

Едіпресс Україна

41

45

L`Officiel Hommes

Вавилон, видавничий дім

33

32

Фокус

Фокус Медіа, видавництво

63

69

Harper's Bazaar

Hearst Shkulev Ukraine

56

47

Натали

Бліц-Інформ, Холдингова компанія, ЗАТ

45

46

Marie Claire

Burda Україна

70

73

Вокруг света

Картель, група компаній

49

51

Отдохни

Burda Україна

43

48

Forbes

UMH

48

47

XXL. Мужской размер

Вавилон, видавничий дім

24

24

Деловая столица

Картель, група компаній

49

28

Сегодня

Сьогодні Мультимедіа, ЗАТ

69

49

Новое время страны

Медіа-ДК, видавничий дім

53

61

Добрые советы. Люблю готовить!

Burda Україна

35

71

Maxim

Hearst Shkulev Ukraine

34

37

Комсомольская правда в Украине

UMH

124

88

Добрые советы

Burda Україна

33

36

Твой Малыш

Едіпресс Україна

38

46

Мой ребенок

Burda Україна

34

36

Бизнес

Бліц-Інформ, Холдингова компанія, ЗАТ

50

52

* Видання - основні випуски плюс регіональні й тематичні додатки, що виходять під тим самим брендом. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань

 

Найбільші доходи від реклами за перший квартал 2015 року, за даними «Комунікаційного альянсу», отримали видавничі доми «Burda Україна» - 35,24 млн грн, UMH - 29,26 млн грн та Hearst Shkulev Ukraine - 24,33 млн грн.

 

 

 

*Інші ВД  - сумарно видавництва, що не є інвесторами в системі моніторингу. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань

 

Видавничий дім

Площа рекламного прояву відносно А4

Площа рекламного прояву відносно видання (у шпальтах)

Burda Україна

651

777

UMH

657

598

Hearst Shkulev Ukraine

203

206

Едіпресс Україна

308

346

Мультимедіа-інвест груп

178

126

Сьогодні Мультимедіа, ЗАТ

69

49

Інші ВД

811

770

*Інші ВД  - сумарно видавництва, що не є інвесторами в системі моніторингу. Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань

 

Найбільшим рекламодавцем преси залишається Procter&Gamble (бюджет 5,99 млн грн). За ним слідують компанія L'Oreal (5,82 млн грн) і «Селдіко» (3,51 млн грн).

 

Рекламодавець

Бюджет, млн грн без ПДВ

Procter&Gamble

5,99

L'Oreal

5,82

Селдіко, компанія

3,51

Hyundai Motors Ukraine

2,26

Марком, СП

1,93

Dior

1,8

Глобал Дистриб'юсьйон Україна

1,75

Yves Rocher, компанія

1,72

Chanel

1,71

Frey Wille

1,68

Porsche Ukraine, компанія

1,54

Міжнародні Авіалінії України

1,5

Alpen Pharma GmbH

1,5

Unilever

1,48

Noblesse watches&jewellery

1,47

Samsung electronics

1,39

Баядера, група компаній

1,37

Philipp Plein

1,36

ОЛФА, фармацевтична компанія

1,35

Louis Vuitton

1,28

Дані компанії «Комунікаційний альянс». Бюджети вирахувано в прайсових цінах, без урахування знижок і націнок. Без урахування реклами секторів «ЗМІ», «соціальна реклама» та «реклама і маркетинг», а також реклами видавничих домів і їхніх власних видань

 

Моніторинг радіо здійснюється на базі 15 станцій. Методологія - система R-events розробки AGB Nielsen Media Research. Моніторинг преси здійснюється на базі близько 130 видань. Методологія - власна. Сканування видань та їх моніторинг в електронному вигляді. Розпізнання реклами здійснює людина.