ТЕЛЕКРИТИКА

У 2014 році рекламний ринок впав на 20%, у 2015 році зменшиться на 1% – прогноз ВРК

Архив

У 2014 році обсяги медійного рекламного ринку України впали на 20%, у 2015 році падіння зменшиться і становитиме -1%. Відповідну експертну оцінку та прогноз оприлюднила Всеукраїнська рекламна коаліція.

 

За оцінкою ВРК, найбільше у 2014 році постраждала преса - падіння на 33%. Зовнішня реклама впала на 31%, реклама в кінотеатрах - на 25%, телебачення - на 20%, радіо - на 15%. Єдиним сегментом медійного ринку, що виріс, став інтернет - зростання на 3%.

 

Таким чином, рекламний медіаринок України втратив у національній валюті цього року приблизно п'яту частину свого торішнього обсягу.

 

За прогнозом ВРК, у 2015 році інтернет залишиться єдиним сегментом, що зростатиме - на 9%. Телебачення, радіо, реклама в кінотеатрах, за прогнозом, залишаться в межах обсягів 2014 року, зовнішня реклама зменшиться на 1%, преса впаде на 16%.

 

Обсяг медійного рекламного ринку України 2014 року і прогноз розвитку ринку у 2015 році

 

Підсумки 2013, млн грн

Підсумки 2014, млн грн

% змін 2014 до 2013

Прогноз 2015, млн грн

% змін 2015 до 2014

Телереклама, всього

4 940

3 930

- 20%

3 930

0%

Пряма реклама

4 440

3 555

- 20%

3 555

0%

Спонсорство

500

375

- 25%

375

0%

Преса, всього

2 497

1 670

- 33%

1 400

- 16%

Газети

1 143

720

- 37%

600

- 17%

Журнали

1 354

950

- 30%

800

- 16%

Радіореклама, всього

340

290

-15%

290

0%

Національне радіо

229

205

- 10%

205

0%

Регіональне радіо

49

30

- 39%

30

0%

Спонсорство

62

55

- 11%

55

0%

Зовнішня реклама (OOH Advertising), всього

1 500

1 030

- 31%

1 020

- 1%

Щитова зовнішня реклама

1 250

875

- 30%

870

- 5%

Транспортна реклама

125

70

- 44%

65

- 7%

Indoor реклама (вкл. Indoor video)

125

85

- 32%

85

0%

Реклама в кінотеатрах

40

30

- 25%

30

0%

Інтернет-реклама

2 050

2 115

+ 3%

2 315

+9%

Медіаринок загалом

11 367

9 065

- 20%

8 985

- 1%

 

Напрямки інтернет-реклами

Напрямок

Підсумки 2014, млн грн

Прогноз 2015, млн грн

% змін 2015 до 2014

Пошук (платна видача в пошуковиках)

550

550

0%

Банерна реклама, вкл. партнерську мережу Google, Yandex, оголошення в соцмережах і мобільну рекламу, річ медіа (мультимедійна реклама), спонсорство

1200

1295

+8%

Цифрове відео, вкл. Youtube

215

300

+40%

Інший діджитал

150

170

+13%

Всього

2115

2315

+9%

 

Ринок маркетингових сервісів України

 

Підсумки 2013, млн грн

Підсумки 2014, млн грн

% змін 2014 до 2013

Прогноз 2015, млн грн

% змін 2015 до 2014

Маркетингові сервіси загалом

2,521

1,672

-33.7%

1,691

1.1%

У тому числі:

         

Consumer marketing

384

269

-30%

269

0%

Trade marketing (мерчандайзинг, trade promo, програми мотивації та контролю персоналу)

819

655

-20%

688

5%

Event Marketing and Sponsorship

222

78

-65%

70

-10%

Direct & Loyalty marketing (mailing, DB management, contact-center)

802

561

-30%

561

0%

Digital Marketing як підтримка маркетингових сервісів (internet marketing, mobile marketing, experiential marketing)

42

34

-20%

35

5%

Нестандартні комунікації (life placement, ambient media)

252

75

-70%

68

-10%

 

Що стосується ринку PR-послуг, то на думку фахівців асоціації UAPR, бюджети у 2014 році були знижені на 10-40%, порівняно з 2013 роком, залежно від галузі. Середнє зниження по індустрії - на 15% у гривні. На 2015 рік планується зниження 10-15%, позивний варіант прогнозу - 0 коливань за рахунок перерозподілу рекламних бюджетів на користь PR.

 

Оцінка обсягів ринку PR-послуг

 

Підсумки 2013, млн грн

Підсумки 2014, млн грн

% змін 2014 до 2013

Прогноз 2015, млн грн

% змін 2015 до 2014

PR ринок

290

246

- 15 %

221

- 10%

 

Нагадаємо, рекламно-комунікаційний холдинг Publicis Groupe Ukraine та медійна агенція ZenithOptimedia Ukraine, що входить до його складу, прогнозують у 2015 році зменшення обсягів медійного рекламного ринку на 5%, тоді як цього року - на 20%.

 

Сейлз-хаус телегрупи StarLightMedia StarLight Sales прогнозує зниження обсягів медійного рекламного ринку у 2015 році на 2%, у 2014-му - на 21%.

 

«Телекритика»