ТЕЛЕКРИТИКА

ТВі став ефірним каналом – відновив мовлення на частотах з оскарженого в суді конкурсу 2010 року

Архив

Мовлення ТВі, за даними джерел, охопило близько трьох десятків міст


Телеканал ТВі відновив ефірне мовлення на ефірних частотах, виграних у січні 2010 року на скандальному конкурсі Нацради з питань телебачення і радіомовлення, який згодом був скасований через суд за позовом телеканалів з групи «Інтер». Про це «Телекритиці» повідомили кілька джерел на ринку, інформацію підтвердив гендиректор Концерну РРТ Костянтин Захаренко.

 

Пан Захаренко повідомив «Телекритиці», що ТВі в ефірі вже близько тижня. «Вони виграли суд і надали нам повний пакет документів, які дають підстави для включення передавачів і відновлення мовлення», - повідомив він. Наскільки йому відомо, рішення суду датоване чи то листопадом, чи то жовтнем 2013 року (у 2013 році відбулася непрозора зміна власника каналу ТВі, хто є новим кінцевим власником - працівникам каналу не кажуть). Суд нібито скасував рішення Нацради з питань телебачення і радіомовлення, яка на виконання постанови суду скасовувала свої ж рішення щодо конкурсу та анульовувала додатки до ліцензій ТВі.

 

Точну кількість міст, у яких почав мовити ТВі, пан Захаренко назвати не може, оскільки не всі передавачі ТВі розташовані на об'єктах Концерну РРТ (проте більшість), крім того, монтаж обладнання ще триває. Інформацією з Криму Концерн РРТ узагалі не володіє, бо не має зв'язку з Кримським РТПЦ.

 

За інформацією джерел «Телекритики», станом на 27 березня мовлення розпочалося на більшості з 33 частот, крім Луганська, Черкас і Чернігова. У тому числі ТВі зараз є в ефірі в Києві, хоча за ліцензією 2010 року отримував мовлення на Білу Церкву та Обухів. Джерела також кажуть, що потужність передавачів є більшою за 10 Вт (на конкурс виставлялися частоти з 10-ваттними передавачами), оскільки ТВі ще кілька років тому через Нацраду звертався із запитом до Українського державного центру радіочастот щодо збільшення потужності і перенесення передавачів.

 

Те, що потужність є більшою за 10 Вт, підтвердив і Костянтин Захаренко: «У тих передавачів, що встановлюються на наших об'єктах, потужність - 100 Вт і більше».

 

Олександр Півнюк, експерт з розвитку телевізійних мереж, який співпрацював з каналом ТВі, сказав «Телекритиці», що «ТВі працює над відновленням мережі - у тому числі з органами державної влади та добивається цього через суд». Від детальніших коментарів він відмовився, порадивши звертатися до прес-служби каналу.

 

«Телекритика» надіслала відповідний запит до прес-служби ТВі та чекає на відповідь щодо того, у яких містах відновлене ефірне мовлення, якою є потужність передавачів, на підставі чого відновлене мовлення, які були рішення судів із цього приводу.

 

Нагадаємо історію отримання ефірних частот телеканалом ТВі.

 

9 жовтня 2009 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила конкурс ефірних телечастот. Загалом на нього було виставлено 92 частоти (у день підбиття підсумків 3 були зняті з конкурсу) з передавачами малої потужності (10 Вт) й обсягом мовлення 24 години на добу. Участь у ньому взяли 42 телекомпанії: 25 регіональних і 17 київських, які разом подали 525 заявок. 16 грудня 2009 року Нацрада почала підбивати підсумки, але оголосила перерву в засіданні через позов каналу ТВі, який боявся монополізації ринку внаслідок конкурсу і хотів отримати частоти поза конкурсною процедурою.

 

27 січня 2010 року Нацрада на позачерговому вечірньому засіданні завершила підбиття підсумків конкурсу. Це засідання супроводжувалося скандалом: не було кворуму, оскільки участь у голосуванні брали лише п'ятеро членів Нацради з необхідних шести (член Нацради Віталій Шевченко був присутній на відкритті засідання, але залишив його і не брав участі в голосуванні). Переможцями конкурсу стали 17 компаній: найбільше частот отримали телеканали ТВі (33) і 5 канал (26: НБМ - 17, «Експрес-інформ» - 9), група «Інтер» виграла 20 частотних присвоєнь (НТН - 9, «Мегаспорт» - 4, К1 - 3, К2 - 2, Enter Film - 2), по 2 частоти отримали Новий канал, СТБ, «Сіті» і ТОНІС, по одній - ТО «Коростеньтелебачення», ТРК «Немо», ТРК «Подолянин TV», ТРК «Ритм», ТРК «Радіо Мережа».

 

На попередньому конкурсі в жовтні 2009 року телеканал ТВі здобув п'ять ефірних частот у Сімеїзі, Морському, Курортному (Крим), Верхньому Ясеневі (Івано-Франківська область) і Вижниці (Чернівецька область). Унаслідок січневого конкурсу 2010 року мережа ТВі охопила Сімферополь, Вінницю, Луцьк, Дніпропетровськ, Донецьк, Єнакієве, Макіївку, Маріуполь, Житомир, Новоград-Волинський, Ужгород, Бердянськ, Енергодар, Білу Церкву, Обухів, Кіровоград, Луганськ, Львів, Ізмаїл, Комсомольськ, Кременчук, Рівне, Суми, Тернопіль, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Смілу, Умань, Чернігів, Ніжин, Чернівці. Загалом за два ефірні конкурси покриття ТВі охопило 24 регіони (усі, крім Миколаївської області).

 

У лютому 2010 року ТВі і 5 канал через Нацраду замовили в Українському державному центрі радіочастот прорахунок збільшення потужності передавачів і перенесення деяких із них до інших міст.

 

28 січня 2010 року, наступного дня після скандального конкурсу, канал НТН оскаржив результати конкурсу в суді. Згодом до нього приєдналися Enter Film і Enter Music (усі - група «Інтер»). Позивачі виграли процес проти Нацради в першій інстанції - суд скасував результати конкурсу.

 

5 канал і ТВі, які виступали третіми особами із самостійними вимогами на предмет позову, подали апеляції. 30 серпня 2010 року Київський апеляційний адміністративний суд підтвердив рішення суду першої інстанції.

 

Після цього Нацрада скасувала своїм рішенням результати конкурсу та анулювала додатки до ліцензій ТВі.

 

Касації подали вже три канали-переможці конкурсу - 5 канал, ТВі та СТБ. 26 січня 2011 року Вищий адміністративний суд України відмовив їм у задоволенні їхніх касаційних скарг.

 

Про подальші судові рішення у справі канал ТВі громадськість не інформував.

 

«Телекритика»