ТЕЛЕКРИТИКА

Нацрада переоформила ліцензію чернівецького каналу ТВА Андрія Пишного, довкола якого триває корпоративний конфлікт

Архив

Конфлікт за контроль над каналом триває з осені минулого року. За останні три місяці мовлення й діяльність каналу кілька разів блокувалися


Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на засіданні 19 червня внесла зміни до ліцензії чернівецького телеканалу ТВА у зв'язку зі зміною керівника, часток власників, юридичної та фактичної адрес, редакційної ради і програмної концепції.

 

Керівником компанії замість президента Василя Забродського стала в. о. директора Тата Кеплер.

 

Юридична адреса ТОВ «ТРК ТВА» змінилася з вул. Червоноармійської, 13 в Чернівцях на вул. Чорновола 107-А, офіс 8 в Івано-Франківську, а фактична адреса - з вул. Червоноармійської, 13 в Чернівцях на вул. Червоноармійську, 31 у цьому ж місті.

 

У структурі власності телерадіокомпанії контрольну частку - 61% - тепер має Людмила Пишна, дружина народного депутата Андрія Пишного, яка до цього контролювала 11,33%. Частка ТОВ «Медіа група "Сіті"», яке переїхало з Чернівців до Івано-Франківська, скоротилася з 54% до 24,34%, а частка Оксани Козлан - з 33,33% до 14,66%.

 

Зі складу редакційної ради вибули Василь Забродський і Тетяна Ліст, натомість до неї увійшли Ольга Міхалева, Тата Кеплер, Юлія Сафтенку, Аліса Шаповал, Аліна Гринчук, Олена Крохмаль.

 

У програмній концепції частка програм власного виробництва зросла з 12 годин до 15,5 годин на добу, національного продукту - з 15,5 годин до 18 годин на добу, іноземного продукту зменшилася з 4,5 годин до 2 годин на добу. Формат залишився незмінним - розважально-інформаційний з фільмопоказом. Кількість інформаційно-аналітичних і публіцистичних програм зросла з 1,5 годин до 3,5 годин на добу, науково-просвітницьких - зменшилася з 1 години до 30 хвилин на добу, фільмопоказу - зменшилася з 5 годин до 4 годин на добу.

 

Василь Забродський, колишній президент ТВА й один зі співвласників компанії «Медіа група "Сіті"», якій належить частка каналу, на засіданні Нацради заявив про те, що його «обікрав народний депутат Андрій Пишний зі своєю сім'єю» (дружина пана Пишного є основним власником каналу): «Я був власником 49% медіагрупи, яка контролювала ТВА. На сьогодні ТВА контролює Людмила Георгіївна Пишна - дружина народного депутата Пишного. Після того, як незаконно мене звільнили з посади, призначили на нами контрольовану компанію маму Людмили Георгіївни, після цього перерозподілили частки. Сьогодні навіть якщо вивести мою абсолютну частку, то я вже ні на що не впливаю».

 

Він також заявив, що ТВА не виконує двох рішень судів, які поновили його на посаді (вони пройшли апеляцію і набули чинності) і закликав Нацраду не здійснювати жодних переоформлень, доки сторони не розберуться в судах, де розглядається низка інших позовів.

 

Представники телеканалу ТВА заперечили слова пана Забродського, повідомивши, що є ухвала Вищого спеціалізованого суду України, яка зупинила виконання рішень судів про поновлення пана Забродського на роботі, і нині триває розгляд касаційної скарги на ці рішення. Відтак, на переконання представників Нацради, на сьогодні єдиним легітимним керівником ТВА є Тата Кеплер.

 

«За останні три місяці, за які ми пережили два рейдерських захоплення (так представники ТВА називають дії Василя Забродського. - ТК), коли ми залишилися без техніки, без приміщення, без архівів, абсолютно без нічого, ми все-таки змогли стати на ноги. Ми виробили понад 12 нових проектів, які на сьогодні вже виходять в ефір і готуються до старту найближчими місяцями. Ми не зупиняємося і продовжуємо працювати, ми не доживаємо, а розвиваємося», - наголосила новий керівник каналу Тата Кеплер.

 

Підставою для переоформлення ліцензії є витяг з Єдиного державного реєстру, який на сьогодні підтверджує запропоновані до ліцензії зміни, додав представник ТВА Юрій Крайняк. «Це презумпція достовірності інформації, яка надається», - підкреслив він.

 

Член Нацради Микола Фартушний запропонував колегам відкласти розгляд питання до моменту вирішення судової суперечки. Однак інші члени Нацради зауважили, що чекати розгляду низки позовів можна роками. Заступник голови Нацради Лариса Мудрак нагадала, що документи на переоформлення телеканал подав ще 13 березня і доповнював свою заявку 16 травня та 3 червня. Строки розгляду заяви вже спливли, і Нацрада має її розглянути, підкреслила пані Мудрак, звернувши увагу на наявність витягу з Єдиного державного реєстру. «Подальші процеси (зміни до ліцензії. - ТК) можуть відбуватися і за рішеннями судів, і за тими змінами, що будуть відбуватися в компанії», - додала вона.

 

Зрештою, п'ятьма голосами (пан Фартушний утримався) Нацрада проголосувала за переоформлення ліцензії ТВА. Регулятор нагадав, що цього року спливає термін дії ліцензії ТВА, і закликав сторони дійти мирової згоди, щоб діяльність і мовлення каналу більше не блокувалися.

 

Як писала «Телекритика», корпоративний конфлікт за контроль над каналом між керівником і опосередкованим співвласником ТВА Василем Забродським та опосередкованим співвласником Андрієм Пишним триває з осені 2012 року. 1 березня 2013-го рішенням зборів учасників товариства пана Забродського усунули з посади гендиректора, однак він цього рішення не визнав. Відсторонений керівник заблокував приміщення телеканалу з його майном і технікою та почав забирати працівників ТВА на роботу у власну новостворену телекомпанію «ТВА Плюс». 6 березня канал припинив регулярне мовлення. Протягом дев'яти днів мовлення вів пан Забродський. Обидві сторони звинуватили одна одну в рейдерстві.

 

Колектив ТВА згодом поширив відкритий лист до Нацради, в якому повідомив про друге захоплення каналу паном Забродським: «Під час другого захоплення колишній керівник Забродський В.І. підробив підписи співзасновників на установчих документах та перехопив мовлення ще на 6 діб, причому в останньому випадку ТВА проходив перевірку з приводу продовження ліцензії на мовлення. У приватних розмовах колишній керівник неодноразово заявляв про те, що зробить все, аби телеканалу ТВА ліцензію не продовжили і доводив свої наміри ділом».

 

15 травня голова Нацради Володимир Манжосов, звітуючи у Верховній Раді, у відповідь на запитання, чому Нацрада не втручається в конфліктні ситуації на різних телеканалах, відповів, що це поза межами компетенції Нацради. «Але така ситуація є, вона є загрозливою дуже. У нас зараз, можна сказати, на ТВі є два директора і два засновника. У нас така ж ситуація в компанії ТВА в місті Чернівці. Там теж два директора з двома печатками. І в одних ліцензія на руках, у інших - дублікат ліцензії. Ми не можемо втручатися там, де йде господарський конфлікт. Більш того, я вважаю, що позиція Національної ради була дуже виваженою. Бо від нас вимагали проведення перевірок. А якщо проводити перевірку в такий час, який там був на цих компаніях в період розброду...», - прокоментував в Раді пан Манжосов.

 

«Телекритика»