ТЕЛЕКРИТИКА

Нацрада оголосила друге попередження каналу «112 Україна» за його супутниковою ліцензією

Архив

Нацрада покарала канал за збільшення інформаційного мовлення, власного виробництва і національного продукту та відсутність науково-просвітницьких програм


Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження ТОВ «ТРК 112-ТВ» (телеканал «112 Україна») за результатами планової перевірки діяльності за супутниковою ліцензією. Відповідне рішення Нацрада ухвалила на засіданні 27 листопада. Для компанії це вже друге попередження.

 

Планова перевірка каналу встановила відхилення від програмної концепції: в ефірі транслювався не передбачений умовами ліцензії фільмопоказ (30 хвилин на добу), були відсутні науково-просвітницькі програми (за ліцензією їх мало бути 1 година 44 хвилини на добу), було збільшено обсяг інформаційних програм на 4 години на добу за рахунок зменшення категорії «Інше», до якої входить реклама. Фактично формат каналу є інформаційним, а не інформаційно-просвітницьким.

 

Також канал збільшив обсяг програм власного виробництва з 18 годин 40 хвилин на добу до 22 годин 39 хвилин на добу, обсяги національного продукту - з 22 годин 16 хвилин на добу до 24 годин на добу.

 

Як відомо, ще в липні голова Нацради Юрій Артеменко попросив усіх керівників телекомпаній збільшити обсяги інформаційного мовлення. Однак, судячи з рішень Нацради, це не стосується каналу «112 Україна», який уже отримував попередження за відхилення від програмної концепції в бік інформаційного мовлення (тоді відхилення було набагато більш суттєвим - канал фактично переформатувався, і попередження отримали всі шість компаній, що входять до мережі «112 Україна»).

 

Член Нацради Владислав Севрюков нагадав, що після того попередження супутниковий канал «112 Україна» переоформив ліцензію, змінивши програмну концепцію. Але знову не дотримується її.

 

Юрист каналу «112 Україна» розповів, що в жовтні були укладені угоди про закупівлю науково-просвітницьких програм, але права на них каналу були передані тільки 5 листопада. Тому на час моніторингу (3 листопада) вони були відсутні в ефірі, але зараз уже є. Суттєве збільшення обсягу інформаційних програм юрист пояснив тим, що на каналі нестача реклами, яка компенсується інформаційними програмами.

 

Член Нацради Олександр Ільяшенко закликав колег бути послідовними в рішеннях і не оголошувати компанії попередження, якщо вона вже виправила порушення. Пан Ільяшенко звернув увагу на інше прийняте Нацрадою 27 листопада рішення - за результатами перевірки Закарпатської ОДТРК. Перевірка зафіксувала відсутність мовлення на одному з передавачів у горах, але нині мовлення вже відновлено, тому Нацрада вирішила не оголошувати попередження Закарпатській ОДТРК, а взяла результати перевірки до відома.

 

«У мене аналогічна пропозиція й тут. Якщо компанія виправилася - пропоную взяти до відома і ще раз промоніторити ефір, тим паче, що це супутникова ліцензія, а не ефірна», - закликав пан Ільяшенко.

 

«Але питання щодо ОДТРК було технічне, а тут питання виконання програмної концепції - це різні речі», - заперечив член Нацради Олег Черниш.

 

Олександра Ільяшенка підтримав заступник голови Нацради Григорій Шверк: «Зараз ми дуже активно займаємося дерегуляцією та обговорюємо питання спрощення ліцензій і програмних концепцій. Моя особиста позиція - я не буду голосувати за попередження у випадку, якщо порушення не носять суттєвого та антисуспільного характеру. В цьому випадку підтримаю пропозицію Олександра Борисовича».

 

Водночас Григорій Шверк звернув увагу колег на контент каналу «112 Україна». За його словами, нещодавно в Німеччині було проведено дослідження громадської думки, згідно з яким 48% німців вважають, що приєднання Криму до Росії було порушенням міжнародних домовленостей і засуджують це, а 43% - підтримують. І в рухомому рядку каналу «112 Україна», за даними пана Шверка, йшла інформація лише про 43% німців, які не вважають анексію Криму порушенням міжнародних домовленостей. «Це у вас така редакційна політика?» - запитав пан Шверк юриста каналу.

 

Юрист висловив припущення, що подання неповної інформації було помилкою працівника, який готував рухомий рядок.

 

«От з таких технічних помилок і складається враження про телекомпанію, - резюмувала відповідальний секретар Нацради Катерина Котенко. - Ви дуже серйозно впливаєте на інформаційне поле країни. Працюєте рік і допускаєте й надалі порушення і помилки. Я буду голосувати за попередження. Але цим попередженням я стимулюю вас до змін на краще».

 

Олександр Ільяшенко після цього сказав, що за нововиявлених обставин змінює свою позицію.

 

Катерина Котенко водночас попросила колег не звертати увагу в рішенні на інформацію про рухомий рядок з німецьким соцопитуванням, бо це було сказано зі слів і не підтверджено документально. «Але ми дивимося канал, і дивимося уважно. І нам цікаво, хто ним усе-таки володіє», - додала пані Котенко.

 

Зрештою, шестеро членів Нацради із семи присутніх проголосували за оголошення ТОВ «ТРК 112-ТВ» попередження, утримався лише Григорій Шверк.

 

Нагадаємо, що 21 серпня Нацрада оголосила шість попереджень усім шести компаніям, що входять до мережі телеканалу «112 Україна»: ТОВ «ТРК "112-ТВ"» (супутникова ліцензія), ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Лідер ТВ» і ТОВ «ТВ Вибір» (цифрові ефірні ліцензії регіональних компаній, об'єднаних у загальнонаціональну мережу). Регулятор призначив санкції за результатами позапланової перевірки ТОВ «Новий формат ТВ» і за результатами моніторингів інших п'яти компаній з мережі «112 Україна», які зафіксували суттєві зміни формату і програмної концепції, порівняно з ліцензіями.

 

11 вересня Нацрада переоформила супутникову ліцензію каналу «112 Україна» (ліцензіат -ТОВ «ТРК "112-ТВ"») у зв'язку зі зміною програмної концепцією, але відклала на невизначений термін розгляд питань про переоформлення ліцензій на цифрове ефірне мовлення п'яти компаній, об'єднаних у мережу каналу «112 Україна».

 

«Телекритика»