ТЕЛЕКРИТИКА

Без сюрпризів

Монополізація «Телетріумфу» трьома найбільшими холдингами посилюється, а премія стає все більш прогнозованою. Репортаж із церемонії та аналіз результатів «Телетріумфу-2011»


«Телебачення й опера»: як це було

 

Після двох років проведення «Телетріумфу» у Жовтневому палаці канал «Інтер», якому нині випало організовувати церемонію і трансляцію, повернув нагородження до Національної опери України. Від локації і відштовхувалися сценаристи, обравши цьогорічним концептом тему «Телебачення й опера». Сценічні декорації стали віддзеркаленням оперної зали, а між нагородженнями публіку розважали музичні виступи українських поп-зірок, які виконували свої хіти в оперному аранжуванні композитора Володимира Бебешка (він, до речі, ще й диригував міні-оркестром). Ірина Білик співала «арію» «Ти мій», «гусар» Гарік Кричевський - «Киевляночку», «П'єро» Віктор Павлік - «Ні обіцянок, ні пробачень», Руслана в образі з «Кармен» - «Дикі танці». Однак ніхто з них не міг зрівнятися зі справжньою оперною співачкою, щоправда, наймолодшою в Україні - 10-річною «Гордістю країни» Соломією Лук'янець. А вечір відкривав і закривав ще один учасник цьогорічної «Гордості країни» Нового каналу - італійський тенор Алессандро Сафіна.

 

Італійський тенор Алессандро Сафіна відкривав і закривав церемонію 

 

Однак найбільші овації дісталися міністрові культури Михайлові Кулиняку, який вразив публіку виконанням молдавського народного танцю «Молдовеняска» на скрипці. Як виявилося, пана Кулиняка в Дрогобицькому музичному училищі та Київській державній консерваторії імені Петра Чайковського навчили грати і на плечі, і за плечем, і затиснувши смичок між ногами.

 

Міністр культури Михайло Кулиняк згадав своє музичне минуле 

 

Незважаючи на такі музичні відхилення від класичного еталону, атмосферу в залі вдалося створити справді оперну, телевізійники (за винятком хіба що Володимира Бородянського й Олександра Ткаченка) дотрималися дрес-коду «блек-тай», а жарти Володимира Зеленського й інших акторів «Студії Квартал-95» не переобтяжували сценарій.

 

Сцена оперного театру стала віддзеркаленням зали

 

Церемонію, як і торік, поділили на блоки: «Інформаційні програми», «Розважальні програми», «Регіональне телебачення», «Кіно і серіали» та «Зірки поза кадром». У них згрупували по кілька номінацій, переможців яких то поодинці, то одразу по двоє-троє викликали на сцену. При цьому імена лауреатів виголошували то ведучі церемонії - актори «Кварталу-95», то спеціальні гості - олімпійська чемпіонка Лілія Подкопаєва (номінація «Спортивна програма»), гендиректор ICTV Олександр Богуцький («Оригінальна і форматна розважальні програми», «Гумористична програма»), композитор Костянтин Меладзе («Музична програма. Популярна музика»), гендиректор ТРК «Україна», яка виросла разом з каналом з регіонального до загальнонаціонального рівня, Марина Миргородська (блок «Регіональне телебачення»), голова ради директорів групи компаній Star Media Влад Ряшин («Актор і акторка телевізійного фільму/серіалу»), режисер «Кохання у великому місті» Маріус Вайсберг («Режисер телевізійного художнього фільму/серіалу»), перший президент України Леонід Кравчук («Телевізійний документальний фільм»), головний редактор журналу «Корреспондент» Віталій Сич («Промокампанія»), генеральний директор групи «1+1» Олександр Ткаченко («Продюсер і режисер телевізійної програми»).

 

Директор Телекомунікаційної палати України Костянтин Грицак, видавець журналу Mediasat Олександр Глущенко і виконавчий директор Незалежної асоціації телерадіомовників Катерина М'ясникова 

 

Щоправда, деяких номінантів здивувало те, у який блок вони потрапили. Наприклад, «Ведучого соціально-політичного ток-шоу» обирали в блоці «Розважальні програми». Переможець Андрій Куликов на це зауважив, що визначив би жанр «Свободи слова» як «розважлива програма». 

 

Між тематичними блоками «інтерівці» придумали оригінальні вставки - сюжети з вуличним опитуванням перехожих на Хрещатику. Їм ставили звичайні запитання, на які отримували несподівані відповіді. «Що б ви зробили, якби стали генеральним продюсером каналу?» - «Половину каналів зачинив би», «Якби став генеральним продюсером УТ-1, то я б уже - все...», «Якби я став генеральним продюсером "1+1", то вів би яку-небудь передачу, сидів би в кабінеті, спілкувався з людьми» (натяк на Олександра Ткаченка). «Що таке "телепродюсер"?» - «Пише різні сенсації в новини», «Нічого не виробляє, просто продає», «Телепродюсер - він весь час думає про народ». «Що таке промокампанія?» - «Те, що не дає померти з голоду власникам білбордів у Києві».

 

Виконавчий директор Індустріального телевізійного комітету Катерина Котенко та генеральний продюсер телевізійних проектів Star Media Дарина Фіалко зі своїми супутниками 

 

Нагородження розпочали з голови правління СТБ Володимира Бородянського, який уже другий рік поспіль отримує спеціальний приз від експертів «Телетріумфу». Володимир Володимирович зізнався, що його дуже збуджує те, чим він займається. «Як не дивно, я хочу подякувати Олександрові Ткаченку, який привів мене в цей бізнес», - сказав керівник СТБ, який у 2004 році перейшов з «Альфа-банку» (на той час володів Новим каналом, яким тоді керував пан Ткаченко) на СТБ, відгукнувшись на пропозицію Олександра Ткаченка.

 

Лауерат спеціального «Телетріумфу» Володимир Бородянський та найкращий продюсер телекіно Віктор Мірський 

 

Коло замкнулося, коли дві останні нагороди - найкращим продюсеру та режисеру телепрограм - вийшов вручати пан Ткаченко. За його мімікою можна було простежити, як він розчарувався, що статуетка дісталася не продюсеру «Голосу країни» Ірині Іоновій, а продюсеру «Холостяка» - фінансовому директору СТБ Анні Рапп. Другу нагороду він теж змушений був вручати конкурентам з СТБ - режисеру «Х-фактора» Максиму Літвінову.

 

Олександр Ткаченко спантеличений перемогою СТБ 

 

Спеціальна премія Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, яка є співорганізатором «Телетріумфу», «За особливий внесок у розвиток українського телебачення» у 2011 році дісталася доктору філософських наук, у минулому члену Нацради В'ячеславу Кудіну. Він не зміг особисто отримати нагороду з рук голови регуляторного органу Володимира Манжосова, оскільки цього дня читав лекцію у Прінстонському університеті США.

 

Ложа Національної ради (ліворуч - Микола Фартушний, праворуч - Лариса Мудрак і Оксана Єлманова) 

 

Тішить, що лауреатам, на відміну від минулого року, коли вони мали відповідати на тематичні запитання ведучих, дозволили нині казати які завгодно слова подяки й побажань. Тож продюсер «Свободи слова» Михайло Павлов зажадав, щоб «у політиків з'явилося більше відповідальності за те, що відбувається в країні», режисер і сценарист серіалу «Свати» Андрій Яковлєв наголосив, що «можна робити кіно без крові і спецефектів, і воно теж цікаве», продюсер департаменту журналістських розслідувань «1+1» Максим Шиленко заявив, що команда проекту «Гроші» - це «пси демократії, які мають гавкати і кусати, а не лизати», а генеральний директор Film.ua Віктор Мірський закликав колег звертати увагу на вітчизняних акторів і сценаристів, таких як Катерина Кистень (номінувалася за роль у серіалі «Здрастуй, мамо!» ISTIL Studio та «Інтера») та Антона Лірника (номінувався як співавтор сценарію ситкому «Ластівчине гніздо» Нового каналу).

 

«Пекельна кухня» ведучого Арама Мнацаканова та «Велика різниця по-українськи» сценариста Віктора Медведського стали тріумфом каналу «1+1» 

 

Ведучий «Пекельної кухні» Арам Мнацаканов розповів про «вірменську мрію»: жити в Києві і працювати на «1+1» з Юлією Висоцькою. Російський шеф-редактор «Вікон» Михайло Єрмолаєв згадав свій новий колектив - «шалено складний, тому що шалено творчий», а його підлегла Ольга Червакова назвала колег найкращими людьми у світі, зате найперше подякувала новому керівникові, «який змушує подивитися на продукт по-іншому», та попередньому шефу Олексію Мустафіну - «за інтелект і терпіння», а насамкінець згадала теплим словом свого оператора Олексія Жиленка.

 

Шеф-редактор «Вікон» Михайло Єрмолаєв і кореспондентка Ольга Червакова міряються нагородами 

 

Ведуча «Х-фактора» Оксана Марченко, яка після поразки у 2009 році торік пропустила свій тріумф, присвятила нагороду не лише колективу й глядачам, а й чоловікові Віктору Медведчуку: «Це для тебе, коханий». Ведучий «Свободи слова» Андрій Куликов подякував Миколі Княжицькому, Ігорю Гусєву, Аллі Мазур, Лідії Таран і... радіо. «Треба з радіо зробити ефективний майданчик для обговорення проблем», - запропонував він. Між тим від редактора «Сніданку з "1+1"» Юлії Жмакіної ми почули, що Руслан Сенічкін найдовше веде прямі ефіри: 60 годин на день (потім пані Жмакіна уточнила, що на тиждень, а насправді - на місяць).

 

Володимир Зеленський і Євген Кошовий і шоу провели, і свою нагороду за «Вечірній квартал» отримали 

 

Тим часом гендиректор ICTV Олександр Богуцький, вітаючи Володимира Зеленського за найкращу оригінальну розважальну програму «Вечірній квартал», згадав, як «якась жінка сказала, що треба заборонити "95 квартал", тому що він робить з дітей проституток». «Я із цим не згоден, і я тут з дочкою, тому що: а) не можна нічого забороняти на телебаченні, і б) телебачення нікого погано не виховує», - підкреслив пан Богуцький. Володимир Зеленський теж вирішив прокоментувати ці закиди і нагадав, що «Вечірній квартал» цього року святкує своє 10-ліття в ефірі: «Ми живемо від ефіру до ефіру і від статті до статті. І ми все чекаємо, коли нас закриють. Спасибі цим журналістам і всім телевізійним сайтам - ми стали сильнішими. Але не закривайте нас, будь ласка, тому що в наших сценаристів великі сім'ї, які хочуть їсти».

 

Олександр Богуцький прийшов з дочкою Юстиною, аби довести, що «Вечірній квартал» не розбещує дітей 

 

Втім, декому з лауреатів слід було би бути стриманішим у своїх промовах. Наприклад, одному із закордонних сценаристів «Сватів-4», який вигукнув зі сцени: «Украинцы, вступайте в таможенный союз!». Хоча ця репліка, найімовірніше, впишеться в «інтерівську» телеверсію, яка вийде 20 листопада о 22:55.

 

 

Дві великі різниці: що змінилося в «Телетріумфі»

 

Маючи уявлення про те, що відбувалося під час нагородження, можемо порівняти «Телетріумф - 2011» з минулорічним. Цього року премія пішла шляхом зменшення кількості номінацій та збільшення кількості експертів. Та от чи виграла вона від цього?

 

Члени Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Лариса Мудрак і Оксана Єлманова 

 

За бортом «Телетріумфу» нині опинилися номінації для художників по світлу, світлових режисерів, звукорежисерів, композиторів і художника-постановника телефільму/серіалу. Недовго тішився генеральний продюсер Star Media Юрій Мінзянов появі цих номінацій, які довели, що ці професії є все-таки творчими, а не технічними. Відмовилися організатори і від номінацій для продакшнів «Теленовела», «Телевізійний художній фільм/міні-серіал», «Телевізійний документальний серіал». Не знайшлося місця й таким жанрам, як «Телевізійна гра», «Пізнавальна програма. Стиль життя» (вона була настільки розмита, що туди потрапляло все що завгодно), «Історична програма» й такій професії, як «Спортивний коментатор» (щоб не створювати конкуренцію всередині одного каналу «Футбол»?).

 

Замість них оргкомітет відзначив бум кулінарних проектів, для яких виділив окрему номінацію. З огляду на це, дивно, що окремої не отримали реаліті-шоу (щоб не нагороджувати зайвий раз «1+1»?). Категорію «Розважальне шоу» розділили на дві - для оригінальних і для форматних проектів, а в телевізійному дизайні виокремили дизайн каналу і дизайн програми. Остання новація сталася вже після завершення прийому заявок, що збентежило генерального продюсера каналу ТЕТ Ірину Костюк. «Якби ми знали про це наперед, ми б подавали і дизайн своїх програм - у нас сильний відділ дизайну», - сказала вона «Телекритиці».

 

Генеральний продюсер ТЕТу Ірина Костюк і генеральний продюсер телевізійних проектів Star Media Дарина Фіалко 

 

А от керівник відділу бренд-маркетингу СТБ Вікторія Волонтирець вважає, що оргкомітет, дослухавшись до пропозицій каналів, збалансував кількість номінацій. «Мені здається, на даному етапі вони оптимальні. Торік їх було забагато (45 основних і 2 спеціальні. - ТК)», - зазначила вона.

 

«Бренд-войс» каналу СТБ Дем'ян Радзивілюк і керівник відділу бренд-маркетингу Вікторія Волонтирець тріумфують як автори найкращої промокампанії шоу «Х-фактор» 

 

Могла цього року з'явитися і ще одна номінація - «Відкриття року». Та цього не сталося. Можливо, тому, що в кожній номінації перемогу повинен здобувати саме той, хто зробив якесь відкриття у своєму жанрі чи професії, запровадив новий тренд. «Хоча, як показує практика, часто програми, які заслужили нагороду, отримують її не в тому році, коли вони вийшли, а в наступному. - розмірковує пані Волонтирець. - Якщо говорити з точки зору відкриття року, то подією, про яку говорили всі, починаючи від манікюрниць і таксистів і завершуючи топ-менеджерами, став "Холостяк"».

 

Сценарист «Х-фактора» Тала Оніщук і режисер «Холостяка» Ксенія Бугрімова 

 

Друга кількісна відмінність «Телетріумфу - 2011» - подвоєння складу журі. При цьому з їхнього числа вилучили майже всіх незалежних експертів, натомість перенаситили представниками найбільших телеканалів і продакшнів. Цього, до речі, завжди добивався Влад Ряшин: щоб була створена телеакадемія, і самі телевізійники визначали серед себе найкращих. Визнаючи, що цього року зроблено крок до створення цієї академії, пан Ряшин з прикрістю констатував: до числа експертів потрапили ті, хто не мають стосунку до телевізійної професії (їхніх імен він делікатно не назвав).

 

З керівником продакшн-компанії Star Media згоден генеральний директор каналу ТВі Микола Княжицький. Непрофесійність частини журі стала для ТВі однією з причин, чому канал не подав на «Телетріумф» жодної заявки. «Давати наші програми оцінювати тим людям, які до телебачення не мають жодного відношення (а серед експертів таких було багато) або які, принаймні, в телебаченні не розуміються і програм не виробляли, - мені здається, є принизливим для нас», - пояснює пан Княжицький.

 

Друга причина - ТВі існує в інакшій системі ціннісних координат, ніж великі телеканали. «Некоректно порівнювати, наприклад, наші новини з новинами інших каналів, де існує цензура. І люди, які дають команди щось показувати, а щось не показувати, не зможуть оцінити наші програми, тому що вони зроблені за зовсім іншою методикою. Це просто два різних світи, - вважає Микола Княжицький. - Попри це, серед тих, хто переміг, є багато талановитих і сильних людей, і вони перемогли закономірно у своїй системі координат. Ми ж робимо чесне й жорстке ТБ, яке недоречно порівнювати з телебаченням, обмеженим у своїх можливостях».

 

 

Прогнозований результат: лояльне інформаційно-аналітичне мовлення, «Х-фактор» і «Свати»

 

Перемога «Вікон» СТБ як найкращих новин над ТСН і «Фактами», з одного боку, є закономірною. Вже кілька років поспіль ця інформаційна програма лідирує за дотриманням стандартів. «СТБ все ж таки намагається тримати баланс, порівняно з "Інтером", який залишає за собою антилідерську позицію, і навіть порівняно з "1+1", де суттєвіше помітно пожовтіння. На СТБ продовжується лінія, взята відразу. Лояльність до влади теж є, але є чітка структуризація і місце для висвітлення навіть незручних для Пінчука тем», - аргументує виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар. Однак, на жаль, після зміни керівництва, з липня цього року новини СТБ демонструють падіння журналістських стандартів.

 

Михайло Єрмолаєв отримує приз за найкращі «Вікна-новини», а Оксана Соколова з випусковим редактором Віктором Варницьким - за найкращий тижневик «Факти тижня» 

 

«Вікна» перемогли як найменше «зло»? Дещо інакша, але в чомусь і подібна ситуація серед ток-шоу. Тут члени журі «Телетріумфу» дивним чином забули про існування Анни Безулик та її програми на 5-му каналі, розійшовшись у поглядах з експертами «Фаворита телепреси». А вже між «Великою політикою» і «Свободою слова» вони обрали «Свободу...», між ведучими Юлією Литвиненко й Андрієм Куликовим - пана Куликова. Олексій Мустафін називає цю перемогу заслуженою: «З моєї точки зору, це найінтелігентніша й найвиваженіша програма у своєму жанрі. Нині увага до суспільно-політичних ток-шоу трохи спадає, зважаючи на політичну ситуацію, але Андрію вдається тримати високу планку». Те, на що перетворюються конкуренти програми Андрія Куликова, влучно описав Володимир Зеленський у підводці до номінації: «Той факт, що у "Великій політиці" з'явився рояль, не дав їй права номінуватися як найкраща музична програма».

 

Найкращий репортер Ольга Червакова і керівник найкращого спецрепортерського проекту - програми «Гроші» - Максим Шиленко 

 

І все ж, на думку шеф-редактора «Телекритики» Наталії Лигачової, в тих умовах, у яких зараз існує українське інформаційно-аналітичне та соціально-політичне мовлення, журналістам та ведучим цих проектів слід було відмовитися від номінацій і нагород. По суті експерти обирали з-поміж тих, хто більше/менше замовчував, маніпулював. Та не відмовився ніхто: зі сцени журналісти й ведучі новин і ток-шоу називали своїх колег найбільш достойними людьми та приймали свої призи.

 

 Ведучий «Свободи слова» Андрій Куликов і його продюсер Михайло Павлов

 

Що стосується розважального телебачення, то перемога «Х-фактора» як найкращого форматного шоу, а «Вечірнього кварталу» - як оригінального, теж не стала несподіванкою. Експерти надали перевагу більш масштабним і рейтинговим проектам, не помітивши новизни, якої принесли в телевиробництво форматний «Голос країни» й оригінальні «Майdан's» і «Без мандату». Крім того, «Х-фактор» обійшов «Холостяка». Вікторія Волонтирець пов'язує це з тим, що зараз в ефірі йде другий сезон вокального шоу, що дає експертам свіжі враження. Очевидно, що СТБ розраховував саме на перемогу «Х-фактора». Він цього року не висував на «Телетріумф» «Україну має талант»: проект уже має не одну нагороду. «А нам хотілося подивитися, як оцінять програму, яка з'явилася трохи пізніше», - зауважує пані Волонтирець. У підсумку «Х-фактор» приніс СТБ половину їхніх статуеток: режисеру, оператору, сценаристу, ведучій, за промокампанію і за саме шоу.

 

Найкращий сценарист Тала Оніщук забрала нагороди для себе, для оператора Юрія Сметаніна та для всього колективу «Х-фактора» - найкращого форматного шоу 

 

Незмінними від минулого року залишилися найкраща спортивна програма - «Третій тайм» ICTV, і гумористична - «Велика різниця по-українськи» (принесла тепер перемогу не ICTV, а «1+1»). Також другий рік поспіль перемагає «Школа доктора Комаровського». За відсутності номінації «Пізнавальна програма. Стиль життя», де вона була представлена 2010-го, тепер вона висувалася як «Дитяча програма». І цей вибір експертів виявився неочікуваним. «Я згоден, що це якісний продукт, популярна програма з високими рейтингами, але я не згоден, що це дитяча програма - вона для батьків», - каже генеральний директор Національної телекомпанії України Єгор Бенкендорф. Із ним погоджується й генеральний продюсер ТЕТу Ірина Костюк: «Напевно, оргкомітету слід серйозніше підходити до відсіювання програм, які не відповідають критеріям номінації».

 

Ведучий дитячої програми «Світанок» на ICTV Лірник Сашко (Олександр Власюк) теж до останнього вірив у перемогу своєї програми 

 

Іще одна дивна річ «Телетріумфу», яка повторюється щороку, - це тотальна перемога київського, знайомого столичній телетусовці, каналу «Сіті» в номінаціях для регіонального телебачення. На думку режисера Сергія Долбілова, регіональні канали перебувають із «Сіті» в нерівних умовах. Телепродюсер Алла Липовецька у зв'язку із цим вважає результати голосування в регіональних категоріях несправедливими. «Кияни голосували за киян. А треба, щоб вони уважно подивилися регіональний продукт. Львівський телеканал ZIK - це бомба! Просто експерти не подивилися львів'ян», - наголосила пані Липовецька.

 

Генеральний продюсер каналу ZIK Дмитро Добродомов незаслужено залишився без нагород

 

Примітно, що окрім регіональних категорій «Сіті» номінувався також у загальних - за кулінарну програму, україномовний переклад і телевізійний дизайн. Втім, Сергій Долбілов не вбачає в цьому нічого протиправного: «Будь-який канал, у тому числі регіональний, може брати участь у будь-яких номінаціях. Головне - щоб продукт був гарним». Та якщо «Сіті» гідний змагатися з потужними загальнонаціональними мовниками, може, він поступиться наступного року колегам з провінції та утримається від нерівної конкуренції з ними?

 

Режисер Сергій Долбілов 

 

У серіальних номінаціях теж обійшлося без сюрпризів: вкотре тріумфували «Свати», зняті для «Інтера» (найкращі художній серіал, режисер, акторка, сценаристи). «Ще не все "Свати" забрали?» - це було перше запитання, яке поставив Олександр Ткаченко, із запізненням приїхавши нагороджувати телепродюсерів і режисерів. «Серіал "Свати" - це найкраще, що було за багато років. Хоча це вже четверті "Свати", і мені здавалося справедливим в індустріальній премії нагороджувати щось нове, щоб стимулювати до роботи», - вважає Алла Липовецька. По-братськи дві продакшн-нагороди відійшли Film.ua (найкращим оператору і продюсеру за фільми на СТБ і ICTV), одна - Star Media (найкращий актор за фільм на «1+1»).

 

Режисер і сценарист «Сватів» Андрій Яковлєв та голова ради директорів Star Media Влад Ряшин 

 

 

«Ти мені - я тобі»: як вийти із ситуації

 

Ця приказка віддзеркалює загальний підсумок «Телетріумфу». Всі нагороди між собою розділили три найбільші телевізійні групи: Starlightmedia, «Інтер» та «1+1». І навіть жодної регіональної премії не вийшло за межі «сім'ї». Монополізація «Телетріумфу» холдингами посилюється, особливо в умовах цьогорічного переформатування експертної ради. При цьому в Пінчука, у якого найбільше загальнонаціональних каналів, представники яких, відповідно, паритетно представлені в складі журі премії, виявилося й найбільше нагород. А невеликій групі «Україна» та 5-му каналу другий рік поспіль не дісталося нічого. Враховуючи, що оцінювання робіт проходить під пильним наглядом аудиторів Ernst & Young, сумніватися в достовірності результатів не доводиться. Але ці результати, скоріш за все, означають, що партнери по холдингу часто голосували за проекти в межах свого холдингу. При цьому всередині Starlightmedia не підтримали свій Новий канал, який зараз переживає не найкращі часи.

 

Директор з розвитку медійного напрямку бізнесу СКМ Катерина Лапшина другий рік поспіль не змогла потішитися нагородам для каналів групи «Україна» 

 

Наприклад, навіть у номінації «Телевізійний документальний фільм» перемогла стрічка СТБ «Майже доросла. Щоденник двадцятирічної», обійшовши номінанта від каналу «Україна» - роботу світового майстра документалістики Сергія Буковського. Автор «Майже незалежної» Олексій Мустафін каже, що розраховував на перемогу. Хоча на церемонію вперше за останні роки не прийшов - статуетку отримав режисер Ярослав Андрущенко. На думку пана Мустафіна, це логічно, бо над фільмом працював не лише автор, а ціла команда. «Звичайно, ми розраховували на перемогу. Але й конкуренція була гідна. І я, чесно кажучи, не думаю, що за кількістю голосів перевага нашого фільму над достойним фільмом Буковського була дуже великою. Але тим приємніший "Телетріумф". Звичайно, вдячний експертам, які оцінювали нашу роботу. Добре, що хоча б вони подивилися фільм, адже рейтинги свідчать: пересічні глядачі документальні фільми дивляться погано», - прокоментував успіх своєї роботи Олексій Мустафін.

 

Інший приклад: жодної не те, що нагороди, а й навіть номінації не дісталося Національній телекомпанії України. А вона висувала на «Телетріумф» три програми: «Шустер live», After Live, «Театральні сезони» - та Савіка Шустера як ведучого ток-шоу. «Наступного разу висунемо більше проектів, зробимо їх кращими - та заберемо призи. Вважаю, що тимчасова поразка - це мої особисті недоробки. Можливо, нам варто попрацювати над якістю. Ми проаналізуємо помилки і наступного року переможемо», - обіцяє Єгор Бенкендорф. А може не на ті програми робив ставку Перший національний?

 

Генеральний директор музичних каналів М1 та «М2-Естрада» Валентин Коваль та керівник департаменту маркетингу та аудиторій телеканалу ICTV Орест Білоскурський 

 

У ситуації «междусобойчика», на який перетворюється «Телетріумф», найправильнішим було б відкоригувати правила оцінювання та заборонити експертам голосувати за роботи своїх телекомпаній. Інакше вони опиняються перед дилемою. Наприклад, Олексію Мустафіну шкода, що спецрепортаж Дмитра Литвиненка з СТБ, за який він голосував, потрапив до однієї номінації з програмою «Гроші», цілком гідною перемоги, яку вона врешті і здобула. Та чомусь на обмеження голосування «за своїх» оргкомітет не йде - розраховує на порядність членів журі. «Якщо технічно можливо заборонити голосувати за своїх, можна це зробити. Але це складно. У нас такий взаємопов'язаний ринок, усі всіх знають, щільно працюють одне з одним, - зазначає телепродюсер та експерт «Телетріумфу» Алла Липовецька. - Чесні люди в нашій професії голосують по совісті. З тих експертів, кого я знаю, люди часом ішли навіть проти власного продукту, проголосувавши за тих, хто є більш конкурентоспроможним».

 

Телепродюсер Алла Липовецька підтвердила, що залишає «Інтер» 

 

Та незалежний експерт Вікторія Сюмар налаштована більш песимістично: «Уже давно "Телетріумф" перетворився на обслуговування одного концерну, який включає медійні лобістські організації, які ініціюють подібні конкурси, і канали. Прогнозовані результати вже стали традицією цього конкурсу, який намагається позиціонувати себе як незалежний. Думаю, висновки з цього мають бути одні: конкурс, де преміюють журналістів, мають організовувати й обирати самі журналісти. А не "тріумфи", за лаштунками яких - завжди впізнавані фігури».

 

Фото Павла Довганя

Главное в разделе

Бизнес

Провайдеры, вещатели и «Зеонбуд»: отсутствие регуляции и запуск платного пакета эфирной цифры

Бизнес

Побег от проблемного кино

Популярное на Телекритике



Бизнес

Провайдеры, вещатели и «Зеонбуд»: отсутствие регуляции и запуск платного пакета эфирной цифры

Бизнес

Дистрибуция каналов четырех ведущих телегрупп в 2019 вырастет до 10,5 гривны. ОБНОВЛЕНО

Дуся

Идем со мной, мальчик, я покажу тебе «Ворошиловград»

Бизнес

Побег от проблемного кино