ТЕЛЕКРИТИКА

“Рівне-1”: або ми робимо краще, ніж інші. Або не робимо ніяк

Парадоксальна річ: в такому бізнесі, як телебачення і радіо, не фанатики працювати не будуть. Як тільки з’являється “любитель реально дивитися на речі”, від здатен затормозити весь процес. “Телекритика” вирішила, що вже час наших читачів знайомити з найбільш цікавими регіональними телекомпаніями. У першу поїздку кореспондент “Телекритики” відправився у Рівно, а саме до телерадіокомпанії “Рівне-1”. Тепер такі творчі відрядження “Телекритики” стануть регулярними.


Їхньою метою ми ставимо знайомство регіоналів з досвідом один одного, можливо, обмін досвідом, якимось родзинками у боротьбі за виживання або за глядача, або, наприклад, у боротьбі з утисками влади. Різні компанії – різний досвід, але, вірогідно, обов’язково комусь він здасться цікавим.

Одразу попереджуємо: в цих матеріалах не буде критичного ставлення до регіональних телекомпаній, об’єктивної оцінки їхніх досягнень зі сторони. Не це є метою таких творчих відряджень. Ми хочемо, насамперед, дати слово самим компаніям, їхньому баченню як своїх досягнень, так і недоліків. Ну а міру того чи іншого визначати самим нашим героям.

До речі, із задоволенням приймемо запрошення “Телекритики” у гості до себе від будь-якої регіональної телекомпанії. Давайте знайомитися – адже “Телекритика” робиться, перш за все, для колег-професіоналів і тих, хто цікавиться телебаченням, не зважаючи на те, чи зі столиці вони – чи ні. Отже, до зустрічі!

ТРК “Рівне-1” є частиною потужного холдингу “Рівненська медіа-група”, власник якого - Віктор Данилов. Крім телекомпанії, у холдинг входить представництво “Нашого радіо” у Рівному та Луцьку, газета, рекламна мережева агенція “Бюро маркетингу і технології”, мережа торгівлі друкованою продукцією та мережа щитів типу big boards.

“Рівне-1” - наймолодша в місті телекомпанія, яка веде мовлення на 32 дециметровому каналі. Інші дві телекомпанії на території Рівненщини - телекомпанія “10 канал” та Рівненська державна телерадіомовна компанія - виходять на метровому каналі. У радіоефірі близько двох років існує “Наше радіо”, яке, згідно рейтингів, стало найпопулярнішим серед рівненських радіостанцій - радіо “Довіри” та державного - радіо “Край”. Крім того, телерадіокомпанія має свою web-сторінку (яка зараз знаходиться на реконструкції).

6 років тому вони починали як продакшн-студія з трьох програм: спортивної “Навколо м’яча”, мистецької “Срібна брама” , кримінальної “Патруль” та блоку місцевих новин, які транслювала Рівненська державна телекомпанія. Новинам завжди приділялося найбільше уваги. Саме за новини “Рівне-1” досягли першості на фестивалі регіональних телекомпаній “Геліос”. Зараз у телекомпанії 12 годин мовлення, близько 30 авторських програм, тут працює більше 220 працівників . Нещодавно Нацрада з питань ТБ і РМ була продовжена ліцензія каналу ще на 7 років.

КАДРИ: ПРОФЕСІОНАЛИ ЧИ ФАНАТИКИ?

Як телекомпанії за досить короткий термін вдалося так розгорнутися? Про те, з чого все починалося, і як телекомпанія вирішувала кадрові питання, розповідає директор телекомпанії “Рівне-1” Юрій Плоский:

- Зібралася така собі компанія ентузіастів, яка на той момент мала досить нечітке уявлення про телебачення. Це зіграло свою роль: фанатики почали, як це завжди починається, з “баловства”, яке потихеньку переросло в серйозну справу.

Колектив виростав разом з телекомпанією. І зараз я спокійний за людей, тому що вони професіонали-практики. У нас є люди з професійною освітою і з неабиякими творчими здібностями. Один із наших ведучих, скрипаль Михайло Іванів, - заслужений артист України.

Проблема з кадрами існує будь-де: і в Києві, і в Москві. А для регіонального телебачення це взагалі складається у проблему номер один. Зараз та невелика група людей, яка працює у нас з самого початку, - це професіонали, які самі навчать кого завгодно. У них величезний досвід за плечима: спочатку була робота з мережевим партнером, потім – 12 годин власного ефіру на день. Закупався продукт, робилось планування, креслилися величезні “простині”, все виконувалось вручну.

Парадоксальна річ: в такому бізнесі, як телебачення і радіо, не фанатики працювати не будуть. Як тільки з’являється “любитель реально дивитися на речі”, від здатен затормозити весь процес.

МІСЦЕВИЙ КАНАЛ ДЛЯ МІСЦЕВОГО ГЛЯДАЧА

Потенційна аудиторія “Рівного-1”, за словами Юрія Плоского, - це активна частина населення від 19 до 50 років. Канал дивиться більше 600 тисяч людей у Рівненській, а також деяка частина у Хмельницькій та Волинській областях. Є також програми для дітей та людей старшого віку.

На думку пана Плоского, менталітет кожного регіону відрізняється один від одного. Наприклад, різницю між київським і рівненським глядачем видно неозброєним оком. “Є якісь місцеві архетипи, “болючі місця”, які превалюють у кожній області. У львів’ян є пунктик: тільки Львів – це Україна, рівненські жителі досить консервативні: якщо вони до чогось звикли, дуже важко їх зрушити з місця. Але консервативні по-хорошому, цей консерватизм навіть згодом переростає у патріотизм. Київський глядач, як і московський, або мегаполісний, більш космополітичний. Причому, кожна відмінність не є негативною. Якраз на цих нюансах і можна грати, що ми і робимо. Тому ми і кажемо: “ми - місцевий канал для місцевого глядача”. Ми - ваші, ми – поруч. Не треба телефонувати по міжнародному зв’язку і платити по 5 гривень, телефонуйте до нас – ми граємо”.

ТВОРЧА КОНЦЕПЦІЯ КАНАЛУ: ЧИМ ПОРАДУЄТЕ?

Усім відомо, що видатки регіональних телекомпаній не порівняти з видатками центральних . Як за умов обмеженості коштів канал будує свою програмну політику та створює нові передачі - ділиться досвідом головний режисер і програмний директор телекомпанії Анатолій Убогий:

- Проблема програмирования на уровне регионалов стоит очень остро: закупка фильмов и программ стоит серьезных денег. Потому обмен, как часть программной политики, для нас достаточно важен. В святи с этим мы активно сотрудничаем с сетевым партнером - «Новым каналом», который предоставляет нам контрольное время, где канал выходит со своими передачами и рекламными блоками. Программная политика сегодня зависит от временных отрезков, которые нам дают. Сейчас это программа «Вечір з “Рівне-1”, которая выходит в прямом эфире с 17.20 до 19.00, в 22.00 – блок новостей вместе с криминальной программой “Патруль” длительностью в полчаса, который повторяется на следущее утро в 9.00. С подготовкой новых передач мы будем расширять эти окна.

Наш канал декларирован как информационно-развлекательный, и программная политика строится по принципу: от малобюджетности до качества с возможностью больших вливаний. Новости и криминальная хроника – это вещи, которые будут делаться всегда, рекламные блоки тоже необходимы.

Приблизительно полгода назад на “Рівне-1” появилась новая творческая концепция: была создана оболочковая прямоефирная программа “Вечір з “Рівне-1”. Она включает в себя беседы ведущих с гостями студии, которые перебиваются программами, мультфильмами, фильмами, рекламой. Это позволяет, используя даже S-VHC технику, без записи на носитель, добиваться того качества, которое почти не отличается от качества картинки центральних каналов.

Насколько я знаю, такая программа - единственная в Украине, которая идет в прямом эфире. В рамках “Вечора з “Рівне-1” те сюжеты или маленькие передачи, которые идут между беседами с гостями, завтра, при переходе на более широкое вещание, могут стать масштабнее. Это тоже часть программной политики: подготовить маленькие сюжеты так, чтобы с увеличением эфирного времени перейти на большие программы.

С 1 декабря программа «Вечір з “Рівне-1” собирается выйти в новом формате. Мы будем делать прямой эфир с включением из центра города. С покупкой телесуфлера планируется выход на новости тоже в прямом эфире. Таким образом, мы сэкономим монтажное время, достигая в то же время качества.

Сейчас идет рекламный проект «Караоке на Андреевском», который завязан с коммерческим проектом нового Андреевского рынка.

Готовится новая музыкальная передача – возобновленный «Музичний барометр”, где будут заключаться договора на трансляцию музыкальных клипов. Никаких пиратских копий! Планируем сделать специальный проект под выборы-2002 - «Політгодина». Есть задумка сделать риелти-шоу, наподобие «За стеклом» (ТВ-6). Игра будет называться «Встигнути за 20 хвилин». Один из самых главных проектов, идею которого я выдавать не хочу, будет связан с витриной одного из крупных магазинов. Он будет три раза выходить в эфир. Хотим возобновить передачу, которая интересна для жителей области, - «Провінційні історії”. В планах возобновление передачи о новинках в мире автомобилей и о гонках на мото-треке – «Авторама». Ровненский мото-трек в Украине - один-единственный, поэтому эта тема в Ровно интересна.

По профессии я писатель-сатирик. Я работал с командами КВН, поэтому здесь у меня будет возможность сделать юмористический проект. Тем более, что уже 11 лет здесь раз в год проходит Фестиваль театра студенческих миниатюр, который в Украине больше нигде не проходит. Мы готовим передачу по этому поводу. Но будет еще и юмористическая передача «Рівне після вчорашнього» - ежедневный молодежный сериал с использованием событий, которые происходят каждый день в городе. На следующий день в рамках сюжета два героя с подготовленным диалогом попадают в реальные события вчерашнего дня среди ничего не подозревающих людей.

“ВІВАТ”, РЕКЛАМА!

ТРК “Рівне-1” активно працює на ринку. І навіть з огляду на те, що телекомпанія входить до медіа-холдингу, за словами її директора, була поставлена задача заробляти самим - на продажу власної продукції, в тому числі - на виготовленні реклами. На думку Юрія Плоского, перш за все треба сформувати класний продакшн. Тобто зламати стереотип, що регіональне – це погано. "Зараз і радійний, і телевізійний продакшн у нас найкращий. Те, що ми робимо, 90% регіональників не робили і не будуть робити. Ми зараз виготовляємо високотехнологічні, складні, дорогі телевізійні ролики у цифровому форматі, які будуть іти на центральних каналах. Так, наша програма “Прем’єр-ліга” (естрадний конкурс молодих виконавців) транслюється на УТ-1 і УТ-2".

А от що думає з цього приводу генеральний продюсер телекомпанії Ігор Проценко:

- Мы в основном сотрудничаем с «Новым каналом», который дает развлекательную продукцию. Рейтинг нашего канала, благодаря сотрудничеству с «Новым каналом», очень высокий. Мы дышим в затылок «Интеру».

Основной приток рекламодателей идет на «Наше радио». Существует такой стереотип среди местных рекламодателей, что телевидение – вещь дорогая, не всем доступная. Мы с этим боремся, убеждаем, что очень-таки доступная и действенная. Делаем аудио-, видеорекламу, рекламу на big boards. Работаем, как рекламное агентство – зарабатываем на чем только можно.

«Наше радио» сейчас - радиостанция №1. Все рекламные споты у нас проданы фактически на 100%. Даже на саму рекламу не остается места. Мы не знаем, хорошо это или плохо. В идеале нужно продать 70% рекламного времени, а 30% чтобы оставалось. У нас такая проблема: за последний месяц все рекламное время продано.

Стараемся делать качественные роликине местечкового уровня. У нас нет таких объявлений, как обычно на местных радиостанциях бывают, что-то вроде «Пропала собака». У нас достаточно элитная реклама. И лучшие наши рекламодатели именно на «Нашем радио» и присутствуют. Иностранной рекламы у нас нет. Мы делали рекламную кампанию торговой марке «Виват», занимающейся производством спиртных напитков. Реклама на радио и на телевидении такого рода продукта – очень серьезная вещь. Мы вписываемся в закон. Клиенты к нам идут, может быть, не столько из коммерческих соображений, сколько из-за престижа.

РАДІО, ЯКЕ ДОБРЕ БУДИТЬ

Один із чотирьох кріейторів телерадіокомпанії, людина з двома вищими освітами, композитор, поет, виконавець і продюсер Павло Недзельський, який в телекомпанії виконує обов’язки заступника директора телекомпанії та керівника аудіослужби ТРК “Рівне-1” та “Наше радіо” – про те, чому радіо подобається слухачам, і чому – рекламодавцям.

- “Нашему радио” будет 2 года в апреле. Это молодая, динамичная структура. Мы, собственно, создавали полноценную телерадиокомпанию и с тем, что радио – более гибкое и мобильное, быстрее самоокупается.

Мы ретранслируем хорошее сетевое радио, выходим с собственными рекламними блоками и новостями. То есть не отяжелены собственным продуктом. Затраты минимальные – прибыль максимальная.

К производству собственных программ на радио мы относимся скептически. Нам выделили всего лиш час эфирного времени в день.

Наша аудитория – молодые люди от 25 лет со средним доходом. Слушаемость зависит от того, насколько оно интересно. Это бодрое, веселое, негрузящее радио, оно хорошо будит. А рекламодателям нравится реклама плюс они видят, что радио рейтинговое, и, естественно, выгоднее размещать рекламу именно здесь. Причем, рекламу хорошого качества.

Тут собрались творческие, инициативные, свободные люди, которым не все равно, как они делают свою работу. В такой творческой атмосфере, да еще и при возможности получения прибыли, рождаются интересные проекты, которые на канале можно реализовать.

СУЧАСНІ “ОБЛАДУНКИ” ТЕЛЕКОМПАНІЇ

Технічних справ майстер, людина, яка в 1995 році починала головним інженером телекомпанії, а нині технічний директор Володимир Стратонов говорить про технічне обладнання та можливості каналу.

- Ми працюємо в 2-х основних напрямках: це поточне та неефірне виробництво. На поточному виробництві (новостійні, кримінальні програми і сам ефір) ми використовуємо SVHC техніку з двома монтажними комплексами. Це дає достатню якість, яка задовольняє як потреби глядачів, так і технічні характеристики. Інший напрямок – неефірне виробництво, тобто студія-продакшн: виробництво реклами, виготовлення заставок і т.ін. Тут ми працюємо в двох форматах – Betacam і DVD.

На черзі стоїть трансляція каналу на Сарни, на яку нещодавно була отримана ліцензія. А також придбання нової антени, і встановлення її на Антопільській вежі на відмітці 220 м. Це дасть нам більш якісний сигнал, більшу зону розповсюдження при середній вартості – близько 25 тисяч доларів. Ми плануємо змінити схему доставки сигналу – побудувати власну мережу, щоб передавати радіо-сигнали. Розглядається варіант створення власної західноукраїнської мережі радіо і телебачення з виходом на супутник. Але, оскільки на це потрібні чималі кошти, зараз ми зайняті пошуком достойного інвестора.

У телекомпанії є власна web-сторінка, але я вважаю, що ми недостатньо використовуємо усі існуючі можливості Інтернету.

ЯК ТВОРЯТЬСЯ НОВИНИ

Звичайно, цікаво було дізнатися, завдяки чому саме новини “Рівного-1” відзначили на фестивалі “Геліос”. Директор телекомпанії вважає, що вони більш збалансовано і грамотно побудовані, за існуючими канонами: немає заангажованості та заполітизованості, а також відображається максимальна палітра подій країни.

Про тенденції регіональних новин, особливості подачі та технології, особливо в передвиборній ситуації, розповідає редактор відділу новин Марина Петрова:

- Для регіональних телестанцій пріоритет – це, звичайно, місцеві новини. Тому що інші передачі люди зможуть побачити на центральних каналах і там вони будуть кращі. Завоювати увагу глядача місцевої телестанції можна тільки завдяки оперативним і видовищним новинам. Тобто – гарній і динамічній картинці. У випуску новин, тривалість якого близько 11 хвилин, у нас зазвичай представлені різні сфери житті: економіка, надзвичайні ситуації, культура, спорт. Одразу ж за новинами в блоці йдуть кримінальні новини у програмі “Патруль”. Тобто люди отримують відразу всю інформацію. Спорт присутній у новинах сюжетами – коли є спортивні події.

Якщо в наших новинах і присутній якийсь офізіоц, то ми намагаємось брати живі коментарі. Щоб не втратити свого глядача, обов’язково пояснюємо, чи загрожують, чи, навпаки, будуть корисні людям якісь події, чи це тільки одиничний випадок.

Я думаю, наші новини завжди буде дивитись влада. Оскільки телекомпанія комерційна, ми намагаємось ні з ким не конфліктувати, але й замовчувати факти теж не збираємось.

Наскільки нам дозволяє транспорт, ми робимо сюжети з різних районів – виходять завжди цікаві матеріали, більш щирі, емоційні люди. Наше містечко невелике, і, певно, людям подобається часто бачити себе чи своїх знайомих по телевізору. Місцеве телебачення – це той чинник, який об’єднує людей.

Щодо передвиборчих технологій можу сказати, що оболонкова програма, яку ми запустили, якраз для виборів рік тому і задумувалася, щоб максимально гнучко і вигідно використати її. Прямий ефір дозволяє робити дебати, виступи кандидатів. Звичайно, буде і розміщення роликів з політичною рекламою.

ПІВТОРИ ГОДИНИ ПРЯМОГО ЕФІРУ

Насправді 1 година 20 хвилин. Ведучі прямоефірної передачі “Вечір з “Рівне-1” - Руслана Броневицька і Михайло Іванів - запрошують до передачі цікавих гостей.

Руслана Броневицька, ведуча програми “Вечір з “Рівне-1”:

- Цій програмі уже майже рік. Це не соціальний проект. У програмі беруть участь і письменники, і художники, і просто талановиті люди, з якими варто познайомити наших глядачів. Наше місто маленьке, і знаходити таких людей дуже просто: зазвичай, це знайомі, знайомі знайомих і т.д.

Михайло Іванів, ведучий програми “Вечір з “Рівне-1”:

- Знайти таку людину - це перша проблема, а друга проблема – її “розкрутити”. Практично завжди ми запитуємо, чи є якісь питання, на які людина не хоче відповідати. Ми не робимо з цього табу.

Кожного понеділка у нас розмова з лікарями різних напрямків. Причому, ми намагаємося не повторюватися. Люди можуть ставити запитання по пейджеру, а потім прийти до того ж самого лікаря на прийом. Один день відданий спортові. Наш спортивний оглядач – Сергій Титаренко - кожного тижня запрошує у студію спортсменів.

ЩО ДАЛІ?

Вже є корпункт ТРК “Рівне-1” у Сарнах. Налагоджується взаємовигідна співпраця з Дубенською телестудією: канал буде постачати їй аналітичні програми. Планується також залучати більше глядацької аудиторії - вже проведені переговори з ректором Національного університету “Острозька академія”. Співпраця намічається щодо створення циклів освітніх програм. На Хмельниччині канал уже бачать. У зв’язку з цим телекомпанія активно співробітничає з Хмельницькою атомною станцією.

“Телебачення - це стиль життя і девіз: “або ми робимо краще, ніж інші, або не робимо ніяк. Дуже образливо чути фразу, в якій винні самі регіональники: регіональне телебачення - це щось, що не варте уваги... Ми поставили собі за мету довести всім, що це далеко не так”, говорить директор “Рівне-1” Юрій Плоский.

Главное в разделе

Общество

Наталья Нагорная: женщины в АТО работают не хуже мужчин

Бизнес

Вот и сказочке конец: Европарламент проголосовал за законопроект, который убьет интернет

Популярное на Телекритике



Общество

Наталья Нагорная: женщины в АТО работают не хуже мужчин

Бизнес

Вот и сказочке конец: Европарламент проголосовал за законопроект, который убьет интернет

Дуся

В семействе королевы Великобритании намечается первый в истории однополый брак

Дуся

Время идет, а сериал «Крепостная» все снимается